måndag 5 december 2011

Ett stycke Snigelbarn

Här   där   hej   hejdå   titta   sitta   mamma   pappa   traktor   lastbil   vov   mjau   mu  bä  kraa (fågelläte)    tut  ramla  upp  ner   huvud  nej  borta  lampa  tick-tack  brum 

De är dom ord som jag kommer på just nu som Snigel kan, har inte hunnit med att skriva att han sa sin första riktiga mening förra veckan. - Mamma sitta här. sa han och pekade på golvet precis brevid honom.
Han har bara sagt två och i följd tidigare och de tycker ja nog inte räknas som en mening.

Från 4330 gram till dryga 13 kilo på 1 1/2 år. Han var 3 månader när han lärde sej sitta och 7 månader och 3 veckor när han tog sina första tre steg. Vid båda dessa händelser satt vi nog och gapade av förvåning och ja minns väldigt väl förvåningen när han tog dom där stegen. Vi räknade med att de skulle dröja nån månad till. Första tanden kom vid 5 månader och först nu har han börjat fått hår ordentligt frampå huvudet. Jag hade ingen lugg förrän jag var drygt två år så Snigel är snabbare i utvecklingen. Hans första ord var titta och om jag inte minns fel så sa han de när han va 7 eller 8 månader. Hm, låter tidigt så jag ska kolla upp de.

Jag ska kolla upp alla datum ordentligt för de är så skoj med alla minnen kommer tillbaka. För mej var första året inte lika intressant som de ändra, nu är Snigel en egen person och han kan vara med på de mesta. Han är helt enkelt mycket roligare och jag tycker allting blir lättare och jag saknar honom mycket mer nu när jag är ifrån honom än vad jag gjorde för ett år sen.
Ja de var den snigelskrivningen de, möjligtis inte så intressant men de bara flöt på när jag skrev och tänkte tillbaka. Sov gott alla vänner.

2 kommentarer:

jannice lindell sa...

roligt att han kan säga dessa ord :) Så kul när de utvecklas fort. W är också en av dom. SÅ mys. Mina föräldrar äsger att jag knappt kunde hälften av de wille kunde i min ålder... skoj å se=) Ses vi imorgn bitti då kanske? ;) Kram

Ebba Börjesson sa...

men du nu glömde du ju Ebba! de har han faktiskt kunnat säga ett tag ;)