tisdag 6 december 2011

Mer Snigelord

De va en bra idé av mej att få ner alla ord Snigel kan på papper för annars har man ingen aning om några år. Så idag har jag 6 tillägg på listan som jag inte kom på igår. Jag tänkte på fler under dagen men dom är borta igen, jag fyller på den här listan när jag kommer på fler. Ebba påminde om hennes namn, tack tack.  1 1/2 års kunskaperna i tal ska kontrolleras och dokumenteras. De är svårt att komma på alla ord så man får vänta tills han säger dom helt enkelt . 

Ebba   Aj-aj    äpple     gnägg (hästläte)    pa-pa-pa-pa (hönsläte)    tittut 

(Tillägg nr 1 --> Hallå)

På 1 1/2års kontrollen sa BVCsköterskan att 8-10 ord var normalt MEN det är mycket märkligt att han som kan så många ord inte har lärt sej säga JA än. Aldrig hänt utan han för de mesta bara skrattar till när han menar ja annars säger han nej fast han menar ja. Så jag väntar med spänning på detta lilla ord.

2 kommentarer:

jannice lindell sa...

Kul när dom lär sdig fprt.. Kommer ihåg nrä Wille kunde säga massor ord å på kontrollen så kunde han med säga mer än 10 ord. Man blir stolt=) KRAM

Ebba Börjesson sa...

sv: ja vi får hoppas på den kombinationen ;)