tisdag 27 december 2011

Smart snattare

De är ju ganska sjukt men samtidigt imponerande vad folk hittar på. Jag råkade bevittna en iallafall för mej ny typ av snatteri på ICA i Heby. När ja kom in på ICA så stod de en kvinna och plockade med mackorna som man köper styckevis. Jag gick vidare och tog ett paket mackor å där gick hennes man och strök omkring. Jag tänkte inte mer på de men senare i affären så råkade vi komma nära varandra och stod och kollade på samma sak. Dom hade ingen korg utan bara en genomskinlig plastpåse i handen med bröd som de stod "Johanssons bageri" på. I påsen ligger de bröd från styckebröds avdelningen. Alltså har dom haft med en egen gammal plastpåse där prislappen är kvar och sen fyllde dom på den med dyrare bröd.
Jag gick faktiskt och kollade så att de inte fanns den sorten i färdiga påsar för jag tyckte de verkade på konstigt men de fanns inte.
Konstigt, fräckt men ganska smart ändå. Jag skulle aldrig komma på tanken. Men dom verkade rutinerade.
Jag hoppas dom var fattiga och att de var därför dom gjorde de för annars är de bara sjukt.

1 kommentar:

jannice lindell sa...

Å,åkte dom dit på det?

Ja,jag går ju till psykologer och har samtal. hon tjejern som jag går till i uppsala igenom avtal som jobbet har till hälsoalliansen är riktigt bra. hon säger saker som man inte ens har tänkt på??! Hon försöker få mig att göra en liten sak varje dag. Med eller utan William och hittills har allt funkat fint. De ända vi har bestämt att göra dessa är att genomföra detta. Hon säger att om man alltid har något kul att göra varje dag så tänker man inte på de "tråkiga"..

Så jag har blivit mycket roligare å snällare å kul att umgås med... Igenmfört med ett tag tillbaka... Jaså,funderar du med? Jag tycker du ska göra de. Att prata av sig ger en glöd å energi för mig:) KRAM