måndag 27 september 2010

Jävla Försäkringskassan

Nu vet jag vad de värsta jag vet är. Definitivft försäkringskassan. Jag hoppas att jag aldrig behöver ha med dom och göra förutom med föräldrapenningen. Dom är iallafall helt dumma i huvudet och varje gång jag pratar med dom så blir jag mer arg. Efter fyra månader tycker man ju att utbetalningarna borde ha kommit igång, men icke.
Idag ringde dom och sa att jag skulle få avdrag på dagpenningen för att jag inte va inskriven hos ams under min semester förra året.  Va  är det frågan om? Vem skrivver in sej där på semestern?
Och så sa hon att jag skulle fått högre dagpenning om jag hade vart arbetslös istället för att jobba sen jag slutade i Stockholm.

Ibland har man anledning att bli arg och det har jag idag. Det är tur att jag har inkomst från annat håll så man klarar sej. Stackars dom som är ensamstående, ni borde ha diplom för att ni klarar av försäkringskassans idioti.

1 kommentar:

jannice lindell sa...

Jag hatar också försäkringskassan. Dom borde heta "förseningskassan".. De betalar aldrig ut i tid. Men de har bättrat sig hos oss..