torsdag 30 september 2010

Träning

Då var det torsdag och boxningsdag igen. Jippie! Jag längtar till dom här dagarna speciellt efteråt när man mår som bäst för att man har tränat hårt.
Jag har aldrig kunnat träna utan att tycka att det är roligt. Vissa perioder är springning hur kul som helst och då springer jag nån gång i veckan. Men så fort det inte är kul längre så slutar jag och gör något annat. Brottningen var kul väldigt länge och det var nog för att man fick så otroligt bra träning. Ett stort beröm till
Per-Håkan Redén som var min tränare i flera år, när han försvann dog tjejbrottningen i Heby.
Cykling är en favorit och till nästa år blir det nog en investering i en ny cykel för jag har aldrig haft någon vidare träningscykel. Det blir så mycket roligare om man har bra grejer.
Om träningen går bra i vinter och jag kommer igång tidigt i vår med cykel och spring så ska jag va med i Läderloppet nästa år. Cykla 1,3 mil, springa 1 mil och paddla 3 km.
Men jag ställer bara upp om jag tror att jag skulle orka ta mej i mål. Vi får se. Cykla och paddla är inga problem, men orkar man springa 1 mil efter det?

För 4 1/2 månad sen hade jag en riktig gravidmage och man glömmer fort hur svårt det var att göra vissa saker. Nu känns allt så lätt, inte som vanligt, men betydligt lättare iaf. Om man håller i boxningen så kanske man är lika smidig som vanligt till jul, 2 1/2 månad dit. Det tror jag på, ska uppdatera om hur det går med det. Den bästa smidighetsövningen är kullerbyttor, bakåt och framåt. Hur kul som helst att göra massor på raken.

På tal om det fick jag en privat träning i söndags efter det ordinarie passet, då var det fysträning. Första gången jag gjorde bakåtkullerbyttor sen förra hösten. Underbart!

Imorn ska det firas med en cheesecake. Fira kullerbyttorna eller nått =) det finns alltid nått att fira.
 På den här sidan finns massor och massor med bra recept och där hittade jag Leilas cheesecake med mascarpone. Det blir spännande och se hur den smakar. "Det godaste jag har gjort." enligt Leila själv.

Nu ska jag återgå till vardagsgörat. Dvs  pyssla lite med ved medan grabbarna är ute i skogen och far.
Adjö Adjö

1 kommentar:

jannice lindell sa...

Duktig du är som tränar. Jag vill med ha en träningscykel :) skönt att röra på sig. Man känner sig så bra :) fräscht och duktig. Jag önskar jag hade mer tid för de. Är ju inte så ofta jag kan göra saker sj. Krukas böcker har jag. Hon är så duktig. Följer du hennes program med?? Kram