onsdag 10 augusti 2011

Mot strömmen

Semestern är slut och vardag, jobb, matlådor och tidiga mornar är tillbaka. Jag måste säga att jag tycker det är riktigt skönt! Man blir piggare och känner sej nyttig. Maten blir regelbunden och ordentligt lagad. Snigel får tillbaka sina normala sov tider vilket är väldigt skönt!
Man får förstås skylla sejsjälv att man inte skött allt de här bättre men är det inte de som är semester?
Just att man ska slippa några av alla måsten och bara göra lite som man vill. Jag tror de.

Nu är det bara att kämpa på fram till älgjakten för då blir det lite ledigt och sen får man se fram emot jul.
Mamma har redan börjat planera för julafton! Man kan säga att hon är ute i ganska god tid, precis som alla tidigare år.

3 kommentarer:

jannice lindell sa...

jag kan ju säga att när vi tog semester släppte vi alla rutiner för oss med.. W sover inte alls som när vi jobba. Ska bli skönt med de du säger. Ordentlig lagad mat och bättre sömntider. När börjar ni jobba? Kram

Ebba Börjesson sa...

haha, oj det var tidigt med planeringen! annat än hemma kan man säga ;)

Mamma sa...

japp det gäller att planera i tid... som jag alltid är bra på... Du glömde lägga till en sak vad gäller semester... slippa borsta håret.. Puss