tisdag 20 september 2011

Björn

Jag är inte expert på bajs men de här kan nog vara björnbajs. I vilket fall som helst så har jag tydligare bevis
för spåren går inte att missta. Syster och jag var ut och plockade svamp när vi spang på de här. Dagen efter hade mjölkkorna på en gård några hundra meter därifrån fått panik av något och sprungit igenom stängningen. Ägarna tror att de va björn. 


Första spåret som fick oss att förstå vad de va för djur


Sen de andra, de fanns många fler men de flesta syns inte så tydligt varken i verkligheten eller på bild.
De här vad det bästa jag kunde åstakomma. Men jag kan säga att jag inte kommer att plocka svamp emsan något mer de här året! Förra året skymtade vi en björn i mörkret från bilen och nu är den tillbaka i trakten tydligen


3 kommentarer:

jannice lindell sa...

Å hjälp!! Är de sant? Vad läskigt. De Hr hittat Björn i Knutby-almunge så de förvånar inte mig om ni hra hittat en Björn. Skicka in bilderna till Sala allehanda vet jag :) var har ni hittat Björn spåren!?

Ebba Börjesson sa...

de va ju lite läskigt, men ändå rättså häftigt ;)

Emma Holmudd sa...

Oj jag såg nu att båda bilderna var från samma spår, tog visst fel bild. så kan det gå : )