fredag 9 september 2011

In i bokdimman

 Har läst ut en bok som jag sträckläst sen igår. Det är konstigt med böcker för man liksom sugs in i en annan värld och man kan inte få nog av det. Så är det för mej iaf. När boken är slut vaknar man upp igen : ) Jag älskar fantasy och det här var ytterligare en. Genom dina ögon. Jag har börjat läsa den flera gånger utan att fasnat alls men igår kom jag förbi den tröga inledninen och läste ut den idag. Syster och jag brukar ha ganska lika smak och det var hon som tipsade. Tack och tack för boken också för den fick jag av Sis.

Ja så rolig har jag vart senaste dygnet. Så fort Snigel somnade igårkväll började jag läsa och sen sov jag nog en liten stund innan jag fortsatte på morgonen igen. Jag hade tur att resten av familjen redan hade utflyktsplaner så slapp jag ha dåligt samvete för mitt dåliga sällskap.
När boken var utläst tog jag en springtur som var riktigt jobbig. Jag tog mej igenom 5 km men sen vart jag helt yr darrig och illamående , ett typiskt sockerfall så jag tryckte i mej ett äpple och la mej på soffan tills det gick över.

Hela min dag har jag bara läst bok och sprungit men det är så jälva skönt att bara göra sånt ibland. Jag känner mej gladar och piggare av det. Och imorgon väntar ännu mer för då ska vi ha en barnfri natt och gå på bio. Vi fick presentkort till bio i julklapp så det börjar bli dags att använda det nu. Det är vell fullt på Jägarna och jag har ingen aning om vad som går annars så vi får ta nått som är ledigt när vi kommer dit.
Jag känner att det är dags för soffan nu. Adjö

1 kommentar:

Ebba Börjesson sa...

men visst är den grymt bra när man kommer förbi dendär sega biten i början. varje gång jag läst om den har jag hoppat över ökenbiten ;) och de är först när man kommer in i boken som man förstår början :D kram