torsdag 29 september 2011

Grönt är skönt

Sjukstugan är här igen med feber och förkylning. Jag har klarat mej från sjukdom väldigt länge nu och jag hoppas det fortsätter. Än så länge känns allt som vanligt. Det är lilleman som är drabbad så idag har vår lediga dag gått åt till att försöka hålla honom inomhus, de är inte de lättaste och jag gav med mej två gånger. Lite korta promenader på gatan och i trädgården. Han kommer och springer med stövlarna i högsta hugg och om man inte hjälper till så kämpar han själv tills han fått dom på sej. De klart de inte är nå kul att vara innomhus och se samma saker en hel dag när man är van att vara ute.

Jag hoppas bara att han blir piggare till på Lördag för jag har ett enormt behov av mer kantareller. Idag åt vi svamppaj, igår stekt svamp naturellt, förrgår bacon, spagetti och svamp, förrförrgår svamptoast.
Man måste passa på medan det finns och det får fortfarande plats lite mer i frysen.
Min lilla formsvacka börjar avta och ljuset kommer tillbaka, bara tanken på lördagens utflykt efter svamp får allt att lätta. Jag har inte överlagt med karln men möjligtvis en tripp på 4hjulingen med hela familjen, plocka svamp och grilla korv. Ja så kan det bli. Å älgpassen som behöver översyn kan vi ta på vägen.

1 kommentar:

jannice lindell sa...

Krya på er! De va ju typiskt att vi båda skulle ligga sjuka när vi skulle ses.. Vilken dag kan du nästa vecka? :) ons å ev tors e jag uppbokad ev.. Kul med plocka svamp.. Jag har inye hittat något ännu:) kram