torsdag 13 oktober 2011

Hemifrån

Efter två nätter hemifrån är jag hemma igen. Tror inte jag vart ifrån Lilleman så länge förut, bara en natt i taget förut. Yx har fått rå om mej och som hon har gjort de, hon har lagat all mat och fixat matlådor och bäddat sängen åt mej. Jag sa de till henne att de va som att vara barn igen och att föräldrarna skötte om allt. Fast man hade de inte riktigt så bra då heller. (Jo mamma vi hade de ju bra såklart, men de var ingen i hela huset som någonsin bäddade sängen hemma hos oss)
(Måste också tillägga att vi hade en silverfiskodling och sålde silverfiskar till hela Sveriges akvariumbutiker, men de va ingen som tänkte så mycket på de utan man väntade bara två sekunder innan man gick in på toa efter man tänt lampan : )

Då har jag gjort två veckor i Uppsala på nya jobbet och jag har två kvar sen får vi se hur de blir. Jag är klar i Gimo där gumman bakade åt mej och gubben städade och tvättade verktygen. De va ett bra ställe men nästan lite väl när han sa åt mej att jag måste tänka på min hälsa när jag tog av mej skorna för att gå in i deras kök och fylla på vatten. Alltså han menade att de va ohälsosamt att ta av sej skorna en stund på jobbet, nästan som en hönsmamma. Så då drog ja vidare till Norrtälje, där fick ja va för mej själv i min ensamhet. Väldiga kontraster, de är just vad jag behöver för att min rastlösa själ inte ska tröttna.

2 kommentarer:

Ebba Börjesson sa...

Sv: haha tack för tispen om talet, men tyvärr så hade jag inte med nåt av de förutom att jag är världens grymmaste faster och moster såklart ;)
Och jag tänkte också på att kortet blev lite av en blandning av dig och ann :D

men annars då, jobbet verkar bra??
KRAM

jannice lindell sa...

vad mysigt att du har haft de bra där=)) åå,snart får du säkert komma å kakla här om du vill i badrummet... hihi