lördag 8 oktober 2011

Kusligt och mysigt

Klockan är straxt före 6, det är kolsvart ute och alla hus på gatan är mörka, inte ena gatulyktorna är tända. Jag har smygit upp och sitter vid datorn i lugn och ro medan resten av familjen sover vidare. Det är ganska mysigt att vara uppe när de flesta andra sover men idag känns det lite kusligt för jag har drömt en kuslig dröm hela natten om och om igen. Att jag började se de döda. Dom gick omkring som vanliga människor men det var bara jag som såg dom, väldigt läskigt! Precis som i serier Spökviskaren (vet inte hur det stavas på engelska : )
En av dom bästa sakerna på hösten (förutom att plocka svamp ) är att det blir mysigare att sitta inne och titta på film en kylig kväll. Man kan bädda in sej i en filt och dricka en kopp varm O´boy. Det blir så klart 10 gånger mysigare om man har varit ute hela dagen i skogen och är lite halvfrusen : )
Så de ska vi göra idag. Den store mannen ska på jaktmöte och sen bygga älgpass och den lille mannen och jag ska hälsa på min käre morfar och sen bege oss ut i skogen efter svamp.
Förresten så beror allt på hur lille mannen mår idag för han hade feber igår och spydde faktiskt ner hela mej och soffan när han skulle få sin välling, Inge sugen alls på de kan man säga. Det var inte magsjuka för sen dess har det vart lugnt utan han var nog bara inge sugen alls på mat och så försökte jag ge honom ändå. Hur ska man veta.
En stund till hinner jag med i tystnaden innan någon vaknar. Jag ska stänga av datorn och bara njuta av ensamgheten en liten liten stund : )

2 kommentarer:

Ebba Börjesson sa...

Mysigt sis, ella och jag ska till Uppsala, men jag är förkyld så de kunde vart bättre... ;)

jannice lindell sa...

läskigt,,
åå,fortfarande sjuka? vi med.. eller ja,snart börjar vi friskna till. kanske får skjuta upp vår träff ännu mer å ses när vi frisknat upp.. hör av mig när vi är friska så får vi se hur dfe blir=))