fredag 7 oktober 2011

Uppsving

Äntligen är det offentligt att jag ska bli faster igen! Det blir spännande och mycket lättare att koncentrentrera sej på de barnet för när lucas föddes skulle jag också få och då var man helt borta och avskärmad. Nu kan man vara medveten och med på ett annat sätt : ) mycket spännande och förväntasfullt.

Så är jobbet i Uppsala väldigt mycket över förväntan. En liten chansning att ta det men än så länge verkar det toppen. Har varit i Gimo och gjort ett badrum åt ett trevligt äldre par. Gubben har sprungit och diskat mina verktyg och burit kakel och servat mej som en assistent medan frugan där har bakat bullar och kakor åt mej på löpande band. Hon vart riktigt besviken en dag när jag skulle åka lite tidigare och hennes bakning inte hann bli klar i tid : )

Klockan är snart 6 och jag ska åka mot Uppsala för sista gången den här veckan. Lillebror fyller år idag men vi firar nog han imorgon eller på söndag för att det blir så himla sent annars. Lillebeoe och lillebror, han är bara ett år yngre så så liten är han inte. Konstigt att vi blivit så gamla, 25 och 24... märkligt!

2 kommentarer:

Ebba Börjesson sa...

hej du sis, måste ju bara fråga om de va du som gjorde ett potatisinlägg i min blogg??? ;)

jannice lindell sa...

Ja,jag hörde att Erik å Viktoria skulle få igen. Riktigt kul!=))) Ååå,vad bra du fick dig en assistens på jobbet i Uppsala å bullar.. Var jobbar du någonstan då nu för tillfälligt?? :))