lördag 2 oktober 2010

Tv eller pyssel?

För det mesta sätter man sej framför tvn på kvällarna och bara slöar. Jag tror större delen av Sveriges befolkning har den rutinen. Och det är ju fruktansvärt skönt vissa dagar!!
När jag flyttade in i gröna huset hade jag ingen tv alls och brydde mej inte om att skaffa någon på 1 1/2 år. Jag hade så mycket annat att göra och de är så tråkigt när man planerar dagen för att kunna se ett program på kvällen. De låter väldigt tråkigt. När man har många kanaler finns de alltid nått att titta på oavsett tid på dygnet. Sån tur är har vi inte de utan man får gott vänta till kvällen om det ska vara en aning intressant. De bästa är serier som man kan titta på någon gång ibland och ända förstå.

Igår fick vi en flash back över hur de var utan tv eftersom vi höll på att plocka och pyssla hela kvällen. Vi kom fram till att de är mycket mysigare och greja tillsammans när de är fredagkväll än att sitta och glo på tv.
Jag skulle klara mej utmärkt utan tvkanaler men jag skulle sakna att kunna kolla på film ibland.

Nu ska jag lägga mej framför tvn och slöa.....ne bara skoja =)

1 kommentar:

jannice lindell sa...

Just ja!! ni var ju utan tv länge. Ganska skönt!! Tycker tv blir bara sämre och sämre. Jag är nog mer en pysslade jag med. Inte ofta vi tillbringat kvällarna framför rv heller, blir perioder. Mysigaste är att leva i verkligheten :)