lördag 18 juni 2011

En pappers-miss

För en dryg vecka sen hade min yngsta bror skolavslutning och eftersom mamma jobbade så kom han hem till oss efter kyrkan på förmiddagen. Snigel hade krånglat på natten så vi var trötta och Andreas och Snigel gick upp i sovrummet och sov middag. Kalle satte sej vid datorn och jag la mej på soffan och somnade nog ganska snabbt. Jag vaknade till av att Kalle började prata om att han skulle smyga upp på toa men jag somnade om direkt igen.
....
Jag drömde nått om att mobilen ringde nån gång och när jag var halvvaken tyckte jag att de ringde på riktigt men var för yrvaken för att förstå vad som var dröm och vad som var verkliget. Till slut bestämde jag mej för att  vakna och gå till köket och kolla på mobilen för nu ringde de på riktigt!
Det var Kalle som ringde. Konstigt tyckte jag så jag gick och kollade om hans cykel var kvar och det var den. Då förstod jag att han måste vara kvar på toa och ringde därifrån. Jag hade 7 missade samtal och 3 sms från honom så jag går upp och frågar vad som är fel.
- Det finns inget toapapper. säger han.

Kalle ville inte väcka Snigel och Andreas så han ropade inte utan försökte ringa till mej istället. Och han måste ha setat där ganska länge. Jag skrattade ganska ordentligt men de är ju himla gulligt. Där satt han och försökte komma på hur han skulle få tag på papper utan att väcka nån i onödan, han hade till och med ringt till mamma och frågat om råd : )

2 kommentarer:

jannice lindell sa...

Nee stackars bror din:)

jessica sa...

hahaha vad rolig han är:)