lördag 4 juni 2011

Läderloppet

Då var det avklarat, mitt första läderlopp! I stekande hetta och en riktigt envis vind. Vi startade absolut sist men det var ganska skönt för de vart väldigt trångt med alla cyklar på samma ställe. Cyklingen tog vi de lugnt med så vi var pigga när vi började paddla men de blåste så mycket att de var en ständig kamp att hålla kanoten i  rätt riktning. Tyvärr fick mamma problem med andningen eftersom hon råkat få i sej soja
(som hon är allergisk mot och som sätter sej på andningen) så springningen vart tuff för henne. Efter halva vägen så sprang jag ifrån henne så hon fick gå och halv springa resten av vägen och jag försökte springa så fort jag kunde sista biten. Jag plockade nog ett 15tal placeringar så de var riktigt skönt. Otroligt mycket folk som hejar på och stöttar längs vägen, helt underbart! och även ett gäng man känner igen.
Jag ska definitift fortsätta med springning men kanske mest i min ensamhet för de känns som de är mycket folk som tittar när man är med i såna här lopp. Men kanske kanske står man där i startfållan nästa år igen : )

Nu ska jag hinka i mej vatten och ta en dusch. Och njuta av att ha klarat av att ta mej i mål. Jag är till och med pigg och glad, bara lite huvudvärk på grund av hettan. Adjö

3 kommentarer:

Ebba Börjesson sa...

jadu, jag är ganska imponerad! jag vet inte om jag skulle våga... ;) synd med andningen för din mamma, men kul att det ändå gick bra för dig! :D kram sis

Mamma sa...

Jodu Emma nästa år kör vi igen och då är det inga jävla energidrycker med massa skit i... Då slipper du springa själv på upploppet..

Jessica sa...

Mycket bra kämpat tycker jag:)