torsdag 19 maj 2011

25års kalaset har passerat

Andreas fyllde 25 år i tisdags och det har vart så fullt upp med bakning och städning och allt möjligt att jag inte haft tid att skriva om de tidigare. Och de enda kortet vi tog från dagen var denna
min farmor och farfar på förmiddagsfika


Det var fullt hus under eftermiddagen och kvällen och vi glömde helt bort kameran. Eller vi hade ingen tid till de heller, de är ett herrans massa att hålla reda på under ett kalas. Smörgåstårta med räkor och glass med bär bjöd vi på och jag tyckte själv de vart väldigt bra. De är första gången vi gör smörgåstårta och de va ju inte så svårt. Jag börjar fundera på om jag ska bjuda på mat eller inte när jag fyller. Någon som har förslag på nått annat än smörgåstårta. Jag vill helst bjuda på nått som jag själv tycker mycket om.... men jag har inte kommit på nått än de lär ju vara nått ganska enkelt eller som går att göra iordning dagen före.
Får fundera vidare på de.. nu ska jag mysa i soffan innan jag går och lägger mej. Fan va skönt de är att ligga framför TVn ibland!

3 kommentarer:

jannice lindell sa...

Oj vad dina farföräldrar va lika dig å syskonen dina:) kram

Ebba Börjesson sa...

Haha, Matias seer lite ihoptryckt ut på bilen ;D Ses ikväll/eftermiddag också förresten <3

jessica sa...

ett stort bord med godis fungerar alltid. godisbuffé you know;)eller varför inte korv med bröd. mmmmmmmm! och amsörgåstårtan och glassen var suuuuperfin!