söndag 22 maj 2011

Storstan

Laddar inför två dagar i Stockholm. Jag ska dit på kurs med skriftliga prov, de var inte igår man hade såna kan man säga. Senast jag skrev ett prov var för att få yrkesbeviset som plattsättare för 3 år sen och före de var i gymnasiet. Men jag har alltid haft lätt att lära så de ska inte bli några problem hoppas jag, de mesta kan jag redan.
Kursen är i Nacka och jag har kollat på SL och tror jag har koll på hur jag ska ta mej dit. Tänkte åka lilte tidigare än vad som behöva imorgon ifall att de skulle krångla med något. Ska både åka bil, tåg, tunnelbana och buss... jäkla omständigt att ta sej runt i stockholm.
Jag hoppas att de inte är nån jag känner där för de är faktiskt väldigt skönt att bara sitta tyst i ett hörn och vara riktigt svensk! Är de inte tråkigt om de kommer nån och sätter sej å pratar med en när man åker buss eller tåg och man vill egentligen bara sitta och glo tyst ut genom fönstret och tänka för sej själv.
Jag är inte alltid så tråkig men ibland är de skönt att vara i sin egna lilla värld. Jag hoppas på två lugna dagar som jag kan sitta i min bubbla.

1 kommentar:

jannice lindell sa...

Jag hållwer med.De är SÅ SKÖNT att sitta sj och bara tittat ut i sina tankar ´å slippa vara social=)