torsdag 17 november 2011

Alltid händer de nått

Nu har de hänt igen, en "sånt-händer-bara-på-film upplevelse". De verkar som såna här saker händer mej oftare än andra. När jag var på väg hem från jobbet idag så svängde jag in på första bästa mack för att tanka. Ja tankar i lugn å ro men när jag sätter tillbaka tanklocket och ska dra ur nyckeln så går den av! Kvar i låset sitter en liten nyckelstump och handen har jag plastbiten. Jag får panik eftersom de är lite kö till tankningen så jag hoppar in i skåpet på bilen och letar efter vad som helst som jag kan få ur nyckeln med. Ganska snabbt hittar ja en gammal kakeltång som ja lyckas lirka ur nyckeln med och så slänger ja mej i bilen och ska prova starta. De går inge vidare för kakeltången är stor och otyplig och jag kommer inte riktigt åt nyckelstumpen så när jag provar starta så låter bilen bara som att den har för dåligt batteri och hostar till lite. Fan, tänker ja å fortsätter försöka. Ja ser att de är bilar bakom som vill fram men de är en liten trång mack så om dom vill ut får dom lov att backa. De börjar kännas lönlöst och jag känner mej ensam och uttittad av folk runtomkring men då på ungefär 25e försöket orkar bilen igång och jag gasar på fort som fan därifrån.

2 kommentarer:

Ebba Börjesson sa...

haha men gud hur lyckas du? ;)

jannice lindell sa...

Men oj stackars dig! Inge vidare kul. Hoppas de givk bra iaf=) KRAM