tisdag 8 november 2011

Flickan Laglydig

Ni som känner mej lite bättre vet att jag är ganska noggrann med trafikregler. Alltid bälte på och bättre än de flesta på att hålla hastigheten. Nu har jag faktiskt börjat kunna köra lite fortare ibland men de första 5 åren jag hade körkort låg jag precis på hastighetsbegränsningen konstant. Jag var tokig på folk som inte kunde följa reglerna och sa att dom borde tänka på vad som kan hände och dom tjänar ju ändå knappt någon tid på fortkörningen, ja ni fattar, som en gammal grinig tant.

För en liten tid sen så skulle jag och Snigel ut och åka men skulle stanna till på ICA först för att lämna tillbaka en hyrfilm. Lilleman är på dåligt humör och jag kör sakta på väg gata samtidigt som jag försöker trösta honom och ge honom en leksak i baksätet. Det funkar fint men när jag kommer ut på stora vägen hinner jag tänka följande:
"Shit nu har jag inget bälte, det känns naket. Men om jag försöker ta på de nu kommer jag säker köra upp på trottoaren och meja ner nån stackare. Jag ska ju bara 50 meter till."

Så jag svänger in på ICA och får i svängen syn på en polis som står bara 5 meter från bilen och jag riktigt ser hur han tittar på min avsaknad av bälte. Fan i helvete.
Jag parkerar och polisen kommer fram och kollar körkort, nykterhet och upplyser mej om att han såg att jag inte hade bälte. Just den här dagen är det stor bälteskontroll lite överallt. Jag har alltid bälte. Varför drog jag inte på de när vi svängde ut på vägen. Kan polisen inte ha nått vettigare för sej än just bälteskontroll. Jag har haft hyfsad respekt för poliser innan men de sjönk till noll där och då. Här har man försökt att vara duktig hela tiden och när man gör ett misstag så biter dom direkt. Jävla polisjävlar.

När en fyrhjuling blir stulen har dom inte ens tid att komma ut och titta trots att de finns skoavtryck, däckavtryck och en tappad mössa på plats. När nån skjuter en älg olovligt så kommer dom efter ett par dagar och lägger ner faller för alla bevis är bortrensade. I Örebro haffade dom 4 killar som var ute och shoppade, slängde in dom i pikén och körde ut dom i skogen för att dom misstogs för huliganer. Och de stölder som sker inne i själva polishusen som uppdagades för nån vecka sen. Endast poliser har nyckel och när vanligt folk ska hämta tillbaka sina upphittade stulna värdesaker så är de borta! Vem fan är förbild för vem i de här landet. Är poliser och politiker är den värsta sortens människor i de här landet? Ska dom inte vara dom bästa. . . . .

3 kommentarer:

Ebba Börjesson sa...

haha typiskt sis, känns ju som ensåndär grej som händer i filmer under en kaisdag typ ;) kram

Ebba Börjesson sa...

kaosdag*

jannice lindell sa...

klarade du dig ifrån bötern? jag är också laglydig. men har märkt även ja kan va dåligt på de ibland :(