onsdag 23 november 2011

Då händer det igen. .

Jag har inte krossat en spegel eller gått på en A-brunn eller sett en svart katt springa över vägen utan att spotta på axeln. Men min olycka verkar bara drabba våra bilar. För nu har det hänt igen!
Klockan var straxt före 7 och jag hade 50 meter kvar till jobbet när bilen säckade ihop helt och hållet.
(Detta hände i måndags) Hjulen gick inte framåt å fast jag gasade med växeln i så reagerade bilen som att växeln var ur, motorn rusade! Chefen fick komma å bogsera bort mej från korsningen jag stod i. Ja självklart hände de i en korsning!
Den var så pass trasig att det inte gick att bogsera den hem så den fick åka på trailer, om nån dag får vi tillbaka den från verkstan å den gick sån tur va att laga. Just nu har vi bara en bil som inte ens hela familjen får plats i, vilket är lite klurigt.
Jag kan vell nästan räkna med att sista bilen ryker snart den också. . . .

1 kommentar:

jannice lindell sa...

Jag tycker synd om dig... Du har verkligen otur nu.. Kramm