torsdag 14 april 2011

Den bästa våren

2011 blir det bästa året hittills, jag är helt övertygad. (förutsatt att ingen plödsligt i min närhet oväntat far illa)
Men de kan man aldrig värja sej mot och man kan inte heller gå och grubbla på att någonting kan hända. Jag känner mej ganska säker på att de här året blir helt kanon. Just nu har vi ganska mycket ledig tid tillsammans hela familjen och alla som har möjlighet till de ska absolut göra samma sak tycker jag! Man vill inte sitta när man är gammal och ångra att man inte gjorde något med livet utan jobbade sej igenom de. Jag hoppas och tror att ja kommer minnas den här tiden som en superhärlig tid när den är över och man är tillbaka i vardagen med massor med jobb och mindre fritid. Jag hoppas att de finns fler som har råd att vara lite lediga och ha en låååång semester ihop.

De va bara en liten del av de som är bra de här året. Jag kämpar på med att lära mej stå inför folk och prata och jag känner att det går mycket bättre, de får ja en liten kick av faktiskt. Nästa helg ska vi på en minisemester över helgen upp till Sundsvall. Både jag och Andreas fyller 25 år och planerar att ha en liten födelsedagsfest i sommar. De ska bli riktigt kul! Snigel fyller 1 om drygt en månad fy fan va fort de går.
Och sist men inte minst så har vi börjat renovera ett hus i Jugansbo som vi ska flytta till när de blir klart. Äntligen kommer vi ut på landet och kan gå ut i skogen när som helst. Fast de blir ingen flytt i år utan tidigast till nästa sommar/höst. Huset är ca 200 m2 och ligger längs en grusväg som de inte är så mycket trafik på. Man har utsikt ut över gärden och bakom huset är det skog. Perfekt för oss som tillbringar väldigt mycket tid i skogen. De är tur att vi är lite udda båda två på den fronten. Min vän Yx är likadan, hon vill alltid ta en tur i skogen när vi träffas.
De är nått speciellt, eller beror de på uppväxten och vad man är van med kanske. Är man van att vara ute mycket i naturen så känner man dragningskraften.
Jag håller tummarna på att det blir en semester uppåt i lander i sommar igen. Jag vill ut på vandring i norr, de känner jag längtan till. De blir inte så höga berg när Snigel är med men de behövs inte bara man kommer bort från civilisationen lite : )

 (Sis, du kan ju nämna att ett tält skulle vara perfekt födelsedagspresent till mej när du får ett bra läge ; )

3 kommentarer:

Emma Holmudd sa...

Var bara tvungen att kolla om man kan ge sej själv kommentarer : )

jannice lindell sa...

Grattis i förskott till er båda! Har du lust att ses snart? Kan du någon gång nästa vecka? Jag jobbar bara 2 dagar nästa vecka å de är ons å tors. Ledig resten. Vad kul att ni ska renovera ett hus i Jugarnbo. Har ni köpt nyligen eller? Många kramar Jannice

Ebba Börjesson sa...

SV: jag tror söndag blir bra... men vi kan ju höras typ på lördag eller så kanske så ska jag kolla upp det :D
Jag tycker det är så himla roligt att ni ska flytta till Jugge också! Cykel-/gångavstånd, så ni får väl förbreda er på massor av besök från moster Ebba! Synd att de dröjer ett tag bara...
Och jag ska väl se vad jag kan ordna med tältet ;) Haha... jadu, det blev en lång kommentar, så du får lite läsning! <3 Kram