söndag 17 april 2011

Spring Spring

Då har jag tagit mej igenom en springtur utomhus för första gången sen i höstas. Jag har svårt att springa när de är kallt ute för jag får så ont i luftvägarna. Men nu när det börjar bli över 10 grader funkar de fint igen.
Jag slog på stort och sprang en hel mil. De var andra gången i mitt liv som jag springer så långt, förra gången var i skolan i gymnasiet. Då var det ett kriterium för att få MVG så då kämpade jag mej igenom milen för första gången. Jag tycker de är kul och skönt att springa men jag brukar aldrig springa längre än 5 km ungefär. Nu ska det bli ändring på de eftersom jag tränar inför triatlon.
Jag är riktigt nöjd för jag sprang på 1 timme och 2 minuter. Och jag ska nog försöka satsa på att träna så jag orkar springa straxt under en timme, klarar jag de på dom veckor som är kvar kommer de kännas riktigt bra.
Nu börjar de kännas riktigt bra inför loppet också, ska bli en kul utmaning för oss. Lite som att ta sej upp på Kebnes topp : )

2 kommentarer:

Mamma sa...

Jag ska snart börja löpträna...

jannice lindell sa...

Skönt med en springtur!!=) Lust att ut å gå en sväng någon dag?? kram