torsdag 21 april 2011

Trädgård

Jag har aldrig varit intresserad av odling och trädgårdsarbete. Har haft en trädgård i 4 sommrar nu men har faktiskt inte gjort mer än att plocka lite äpplen, klippa gräsmattan och häcken nån gång ibland. Jag tänkte att de skulle bli lite annorlunda de här året. De kom Vi i villa- tidningen för nån dag sen och där fanns de härlig inspiration och tips så detta år ska vi ge oss på lite lättare odling. De är ju inte så att vi har lite att göra så jag kan inte lova att vi kommer ihåg att vattna, växterna överlever kanske inte ens en månad men vi ska försöka. Jag är sugen på att ha morötter och nån potatis, kanske lite bondbönor också men jag vet inte än. Eftersom vi ska flytta nästa år så känns de inte så motiverat att lägga hur mycket tid som helst på att göra ett snyggt land.  De räcker nog med en låda, lite jord och nått frö helt enkelt. Idag blir en sån riktig fixardag, vi ska göra oss i ordning och packa till imorgon när vi ska åka upp till Sundsvall. Så ska vi laga lite mat att ha med oss och resten av tiden ska vi lägga på trädgården. Jag ska summera ikväll vad som hänt idag, nu ska jag gå upp och väcka lilleman. Bye

1 kommentar:

jannice lindell sa...

Hihi,jag är kanske samma som du... Fast jag har perioder där jag tycker något är fint,eller inte. Höhö. Kul ibland med trädgård och ibland inte. Men mest kul är de när sommaren kommer och man ser hur fint de är=))