onsdag 27 april 2011

Varmast i Sverige

Då var påskhelgen avklarad och vi lyckades hamna på varmaste plasten i sverige, 23 grader i skuggan.     Riktigt härligt. Huset vi bodde i ligger precis intill en sjö men som de syns på bilden så tappas sjön ur nån månad under vintern och det var första gången jag fick se det. Förut när jag varit dit så har sjön var helt full. Jag rotade fram en bild från förra sommaren och skillnaden är ganska häftig. Jag tror att vattennivån ändras 7 meter mellan sommar och vinter. Häftigt att kunna gå på sjöbotten, om nån vecka är de fullt med vatten igen.
Hela helgen var vi ute och njöt av vädret och åt väldigt god mat, de enda tråkiga var hemresan då vi hamnade i en bilkö som inte gav sej förrän efter 1 1/2 timme. Snigel fick komma loss och krypa runt själv i bilen så han inte skulle tröttna helt. Jag ska tillägga att han bara fick göra de när vi stog still i kön.  


1 kommentar: