torsdag 9 december 2010

En hiss som bara går till plan 1

Ärligt talat så finns det människor som man kan skatta åt för att dom är helt bombade. För en del åker liksom inte hissen ända upp. Man har ju träffat en del märkliga människor och idag träffade jag på en till. Jag stod i kassan på Ica och har packat upp ungefär 7 varor på bandet. Då kommer det någon och ställer sej brevid mej och jag tittar till lite snabbt, en tant i 55årsåldern. "Jag ska bara ha cigaretter så jag kanske kan gå före dej?", säger hon. Vad svarar man, jag sa; ja de kan du vell göra. Men vad gör människan då? För det första når hon inte upp till sina cigaretter, så kassörskan får hjälpa henne att leta på några som ska kosta 39 kronor. När väl de är gjort så drar hon fram ett pantkvitto på 7 kronor och dessutom 4 enkronor. Sen ska hon betala resten med kortet. Allt tar typ fem minuter och när hon är klar har hon inte alls bråttom utan är kvar i affärn när jag går därifrån till och med. Varför gör man så, och hur kan man göra det utan att tycka det är konstigt?
Eller är det helt normalt att köpa lite frukt och betala med pantkvitto, enkronor plus resten med kort. Just de, man måste ju först fixa så man tränger sej förbi några i kassakön även fast man vet att det kommer ta läng tid för en så klart.

2 kommentarer:

Ebba Börjesson sa...

haha, ja de lät som en knäpp tant! :D

Jessica sa...

då var du inte så lycklig kan jag tro:) haha vad lack jag skulle bli!