söndag 12 december 2010

Kanonhelgen fortsätter..

Det vart julhandling igår och vi fick ihop en del klappar men tyvärr inte alla. Ska slå in och bocka av vilka man har köpt till och vad man har kvar så blir det lite enklare när man ska ut nästa gång. Det var faktiskt inte så mycket folk som jag trodde de skulle vara ute på julshopping utan det gick ganska bra att komma fram både med bilen och med barnvagnen. Senare på dagen skickade vi ivåg Snigel till sin farmor för att sova kvar och vi själva gick på julbord på Heby värdshus. Jag tycker att julbort är ganska överskattat för de är ju mest husmanskost egentligen. De är bara för att det är såna mängder med mat som gör det speciellt. Men det var väldigt trevligt och maten var god, lite mycket folk bara så de var svårt att fa tag i all mat : )
Snigel skötte sej fint när vi ringde och fråga på kvällen, han hade badat och borstat tänderna och somnat vid kvart över nio.
När vi kom hem från julbordet kunde man slappna av utan att passa upp på Snigel, helt underbart! För det mesta har man vart ut på fest när han han sovit borta men nu var det så skönt att bara vara hemma och titta på film och sova hela natten utan att bli väckt. Jag vakna halv 8 och var hur pigg som helst så jag började städa och grejja nu på morgonen. Ska ta en paus för frukost nu och njuta lite mer av ensamheten... eller tvåsamheten rättare sagt.

1 kommentar:

Victoria sa...

Vi är också snart klara med klapparna, en kvar tror jag. Det är ett himla rännande med det dsär coh deta här året känns det mer virrigt än alla andra år som varit, inte samma koll typ :P Har ni bestämt än hur eran planering för julafton ser ut ?

Kram