onsdag 8 december 2010

Konstiga förändringar

Väldigt märkligt att någon kommer kalla en för mamma ganska snart. Jag tycker inte riktigt om ordet så Andreas håller på och vänjer mej lite : ) Han säger mamma när han pratar med Snigel, medan jag säger morsan och farsan. Nu låter jag som en liten omogen sak men att gå från bara jag till att kallas mamma av folk är vell ganska konstigt. Jag har en mamma och det är ju hon som är den riktiga mamman i det hela. Mamma är mamma så då kanske jag kan vara morsan. Det var ju så i "Tzatziki morsan och polisen." För er som inte sett sen så tycker Tzatzikis mamma inte om ordet mamma och vill mycket hellre bli kallad för morsan. Nu har ju jag en sambo som inte håller med så jag får nog ta och vänja mej med att vara mamma. Det är ju ändå några månader kvar innan det är dags för det men det är inte alltid man är med på dom snabba förändringarna.
Ibland när någon frågar om man har barn blir svaret ; "nee... eller jo föresten." Svaret har varit nej hela livet och det kommer utan att man tänker efter, måste låta rätt dumt hos den som frågar. Hur kan man glömma att man har barn, är hon virrig, alkoholist eller är barnen omhändertagna av socialen kanske : )
Så är det verkligen så farligt med morsan och måste man vara mamma på heltid, jag är iallafall inte alls mamma på jobbet, då är den biten ganska bortkopplad.

Inga kommentarer: