onsdag 29 december 2010

Jul = Viktökning

Nu har det gått fem dagar med inget annat än olika bjudningar. Jag har ätit konstant sen julafton och nu är jag väldigt mätt! De blir värst när man är till folk som är över 60 år, då blir mättnaden nästan outhärdlig, dom tjatar på tills man nästan spricker och det går inte att göra nått åt de. Jag har försäkt hålla igen men efter fem rätter så blir man sjukt mätt ändå.
Så det är inget annat att göra än att snällt äta under jul tydligen och träna lite extra efter nyår. Men efter så här många dagar med bara mat så längtar man ut i naturen. Promenader och frisk luft vill jag ha. Imorgon hoppas jag på fint väder och inte så mycket vind så Snigel kan vara utomhus.
Det är verkligen tur att det bara är jul en gång om året för annars vore alla överviktiga tror jag. Under andra högtider som midsommar, påsk osv så träffar man inte hela släkten på samma sätt utan de blir en eller två dagar bara, mycket lättare så.
Idag bestämde jag mej för att man får lov att ta de här med massa mat under julen för de är inte ofta de är så och de är ju bara under en vecka eller två. Så när jag börjar jobba igen så får det bli helt andra bullar, sockerfria och gjorda på rågmjöl!

Jag har inte tränat boxning sen jag började jobba eftersom Snigel har sovit så otroligt dåligt så har jag mest sovit efter jobbet. Förhoppningsvis så blir det bättre efter 13helgen så jag kan börja lite smått igen, iaf en gång i veckan. Saknar den träningen väldigt mycket. Om man både jobbar och tränar så ska man nog kunna lätta lite förhoppningsvis. Lycka till till mej

Inga kommentarer: