måndag 6 december 2010

En vit vinter

 Hur lång kommer vintern att vara? Jag tycker om vinter men vanliga år brukar vintern knappt ha börjat än. Det har vart vinter i en månad redan och den kan ju fortsätta i 3-4 månader till. Hellre snö än slask så klart men idag längtar jag till våren. När det droppar från taken och snödropparna börjar sticka fram i rabatterna.
Det kommer bli mycket lättare och smidigare att åka till jobbet. Just nu tar det ofta längre till än det borde bara för att folk inte kan köra bil. Många kör 70 hela vägen hem från Uppsala och det blir låååånga köer med typ 20-25 bilar bakom. Blä
Knappt tre veckor kvar till jul nu och fortfarande inte en enda julklapp är inhandlad, ingen panik än men det börjar gnaga lite i tankarna. Några dagar kvar att jobba sen är det helg igen och då ska vi på julbord. Inte vilket julbord som helst utan på Heby värdshus, kan det bli bättre, nästan omöjligt va.

2 kommentarer:

Ebba Börjesson sa...

jag håller med dig om vintern, nu längtar man till varmare dagar! men först blir det jul, och jag har inte heller handla nå julklappar, men tänkte nog gå ut lite och kika efter skolan imorrn... :D kraaam

jannice lindell sa...

Hebys värdshus julbord verkar intressant. Jag har alltid velat testa men har aldirg gått på de. Visst måste man boka plats och så?? När är dessa julbord på värdshuset?? Jobbigt med köer. Jag tycker de är skönt nät man har gjort nattpass ovch ska hem. kanske 3-5 bilar på väg från uppsala till heby kl 8 på morgonen. och själv 100 bilar in. Men jobbigt när man har jobbat dag då är de massor med bilar hem... Glömde skriva att denna bild på min sida som en person snorklar är tagen.. så du vet=)