söndag 30 januari 2011

En annan sorts snigel

Bilen framför. Det är vinter jag vet. Men mellan Heby och Uppsala kör folk som om det vore ishalka. Det blir bilköer varje dag och hastigheten blir vell ungefär 60 - 70 km/h. De kan reta mej otroligt när folk kör som sniglar även fast det inte är halt.

Jag antar att jag kommer hamna i diket själv nästa vecka bara för att jag skriver det här :)

Men en kvart extra i bilen är värdelöst när man pendlar varje dag och när det beror på såna hinder. Jag kör om typ 10 bilar varje resa skulle jag tro, om man inte räknar med dom man kör om på Europavägen. När det inte är trafik tar resan bara en timme och de är rätt okej tycker jag.

Kan inte nån fler hålla med om att man bilr irriterad på såna som inte ens kan köra den hastigheten man får på en väg. Jag tycker inte man behöver köra snabbare men Varför kör man 20 km saktare.

2 kommentarer:

jannice lindell sa...

håller med om bilköerna.. blir så mycket bilar som åker varje dag så det tar sjukt lång tid.. skit drygt!

Jessica sa...

jag håller fullständigt med dig emma!!!!!