söndag 2 januari 2011

Sena nyårsbilder

Jag Snigel  och Marcus

Marcus och Ida

Andreas Snigel Jessica Gunnar


Ida men ja vet inte hur man vänder bilden tyvärr,
någon som vet hur man gör?

Alla blev snyggare och snyggare ju längre kvällen gick
Det kom över lite folk till oss på nyår, egentligen skulle vi vart hos Jessica men vi ändrade oss i sista stund för att det blir lättare med Snigel. Maten var riktigt god och det blev ju så klart en trerätters.

Förrätt - Hemgjort skagentoast och ett ben från en kungskräfta.
Varmrätt - Älgstek potatisgratäng sås och sallad
Efterrätt - Banan och citron cheezecake

Det var så gott så jag hann inte ta någon blid innan det var uppätet alltihop. Vi åt och sen spelade vi Rappa Kalja, ett superkul spel som man ska ljuga bäst för att vinna. Helt otippat så vann jag :) jag kan tydiligen ljuga på papper men inte ett dugg när jag ska säga en lögn till någon. Jag förlorar mot småbarn i bluffstopp (kortspel där man ska ljuga om vilka kort man har) Vid 12slaget var vi ute allihopa, tillochmed Snigel som hade vaknat. Han fick sitta i Andreas jacka och titta på raketerna.

1 kommentar:

jannice lindell sa...

oj,menyn lät intressant. Skulle vilja ha efterätts receptet! :)