torsdag 20 januari 2011

Familjen Magsjuk

Oj så illa det gick. Snigel blev dålig i söndags natt och han var helt väck under måndagen. Bara spydde och var helt apatisk, nästan läskigt. Så var det våran tur på tisdagen, fy fan måste jag säga. De är inte många gånger jag mått så dåligt i hela mitt liv. Både jag och Andreas var totalt deckade hela tisdagen men var ändå tvugna att ta hand om Snigel som var väldigt dålig i magen. De var knappt så vi orkade bära upp han för trappen och blöjbytena var ingen höjdare just den dagen när spyorna satt i halsen ändå. Nu är det torsdag och jag börjar känna mej mänsklig igen men har inte riktigt kunna äta ordentligt än, inge bra de, det försvinner ju muskler när man hoppas över måltider.
Jag hoppas verkligen att vi är på banan igen till helgen så man kan få sej lite frisk luft igen snart. Skulle tro att det luktar som en sopstation inne i vårat hus just nu, det blir vädring när vi orkar med de.

Vi hade ingen mat hemma alls nästan i tisdags så jag tog bilen till ica när jag precis hade spytt på förmiddagen, i hopp om att jag skulle hinna hem innan det var dags igen. Hoppas verkligen att jag inte smittade nån men jag var tvungen att handla lite. Måste sett ut som ett riktigt lik när jag gick runt i affärn.
De är hemskt att spy när man inte har nått att spy i magen, så glass yoghurt och nyponsoppa blev de. När jag kom hem fick jag enorma kallsvettningar och skakade som ett asplöv. Och där sprack mitt "inte äta godis eller kakor under hela januari- löfte", MEN vid sjukdom vet jag inte om det gills.?
Hejdå sjukdom, kom aldrig mer tillbaks

2 kommentarer:

Ebba Börjesson sa...

När man är sjuk tycker jag faktiskt att man får vara lite onyttig! Man går ju ändå ner massa i vikt av att spy hela tiden ;)
Hoppas ni kryar på er, för jag hade tänkt fråga om ni va sugna på en tur till Våla på lördag. Det är nämligen flick-fyrstads där då, och jag ska tävla. Du kan väl höra av dig nånting, så får vi se <3 Kraaaam, och krya på er!!! :)

jannice lindell sa...

stackars er. jag vet hur ni har haft de. hemskt när man blir smittad av barnsmitta med. dom har så extrema bakterier som man bara inte kommer undan. när de blir större är de lättare att inte dra sig ner i deras smittor. hoppas ni piggnar på er och hoppas inte de blir något mer magsjuka =)