lördag 8 januari 2011

Happy birthday

Grattis på födelsedagen morfar. Morfar fyller 78 år idag och vi var där på fika nu ikväll. Han är bra morfar, han ställer alltid upp och är pigg och glad trots sina bekymmer. Jag skrev om honom 2010-10-04 där hans livshistoria finns. Han kallar sin högerfot för "slarvfoten" för han har haft såna problem med den. För några år sen fick han mördarbakterien i foten och läkarna sa åt honom att dom inte visste om han skulle överleva. Det gjorde han sån tur är men han har mycket problem med foten. För en massa år sen krossa han hälen på den foten, jag kommer inte ihåg vad han gjorde, det kan ha vart när han vart överspungen av en tjur. eller så var det den gången han slet av hälsenan. Svårt att komma ihåg alla strapatser han vart med om.

Av oss fick han en regnmätare till sin sommarstuga och en låda med bitsar plus en liten godisask. Han är världens bästa morfar. Jag har inte haft tid att träffa han så mycket senaste tiden och de kändes när vi träffades idag, de är kul att umgås med han.

Ja nu är det bara en dag till innan det är dags för jobb igen.
Vi har gjort en inköpslista på mat under veckan så man slipper springa till ica varje dag och handla.
Nästa vecka blir det lasagne, tacos, grillad hallomi + sallad, korv stroganoff och
spagetti och baconröra.
Det sista är supergott och superenkelt.
Koka spagetti. Stek bacon och blanda ner en halv grönsaksbuljong. När det löst upp sej blanda ner en hackad gul lök. Blanda sen direkt ner 1/2- 1 dl matlagningsgrädde och spagettin. Blanda om och servera. Mums!

2 kommentarer:

jannice lindell sa...

Smarrigt de lät med matrn.. Jag kommer;) haha. Har varit i Knutby hela helgen hos mamma o pappa.. Mamma fyller år. Ville du hitta på något el? Kram

Ebba Börjesson sa...

Har jag sagt nån gång att jag faktiskt äter hallomi?? Det är typ den enda osten jag äter, utom typ på pizza och sånt =) kraaaaam