måndag 31 januari 2011

En lättare Emma

Denna månad har jag för första gången gett mej på att försöka bli av med några kilo. Jag har ju bantat p.g.a. brottningen förr men de blir en annan sak. Då är det bara ett eller några kilo som tillfälligt ska bort och som man ska äta upp snabbt igen. Nu är det gravidkilo som jag ska bli av med. Har kunnat göra det tidigare kanske men jag har inte haft lust eller motivation över huvud taget. Jag väntade ut den och nu till Januari kom den! Jag betämde mej för att inte äta godis eller fika på hela januari till att börja med. Och det har jag klarat av nu, månaden gick fort och jag har faktiskt inte blivit direkt frestad av att se andra äta godis och fikabröd.
Det var en gång när Andreas glömde bort sej och köpte hem en av mina favorit chokladkakor, då var det nära att jag föll för frestelsen. Andreas var snäll och smocka i sej hela själv ; )

Och så förstås när jag var magsjuk, men det räknas inte, jag åt lite glass då eftersom det va typ de enda jag fick i mej på några dygn.
Jag vägde mej i förrgår hemma hos mamma och då hade jag gått ner 5,2 kilo i januari. En mycket trevlig överaskning.

Man ska ju inte gå ner för snabbt i vikt eftersom då kanske inte skinnet hinner med att krympa ihop igen och då blir man hängig som en tant. De vill jag absolut inte så jag ska inte vara lika ordentlig i februari. När jag tappat ett kilo till ska jag baka en kaka och äta : )

"Baksidan" med detta är att jag i november fått nya arbetsbyxor på jobbet och nu får jag dra upp dom så fort jag rör på mej. Varje gång någon kommer in i lägenheten jag är i reagerar jag blixtsnabbt och känner så jag inte visar hela bakdelen för någon. Jag borde ha bälte, jag vet, men jag har aldrig varit sån som tycker om att använda de så jag äger inget. Inte ett enda faktiskt. Ska köpa nya byxor istället så fort jag får tillfälle.

Så snart är det alla hjärtans dag och då hoppas jag på att kunna äta min kaka.

4 kommentarer:

Ebba Börjesson sa...

Va roligt att du kan se ett resultat. Tråkit det skulle va om man endå inte gick ner i vikt... Hur går det med boxningen förresten? Du har inte skrivit nå om de på länge. Har du lagt ner det sen du börjat jobba igen? Kraaam :D

Jessica sa...

du är duktig du! Hejjahejja! Hängig som en tant vill man ju inte bli, haha.

Biggan sa...

Du har varit så himla duktig Emma och du får så gärna låna ett bälte av mej. Kram mamma

jannice lindell sa...

du är dukig som har gått ner!!!! =)))) Har du tid att ses snart? jobbar hela helgen fre-sön... nästa vecka jobbar jag 2 dagar bara. kan du ses något??KRAAAM