tisdag 5 oktober 2010

Alkoholens konsekvenser

 På midsommardagen för 7 år sen ringer pappa till min mobil på förmiddagen och frågar hur det är och om jag hade kul igår. Jag svarar och vi småpratar en kort stund. Det är min kusin Jacobs 20års dag den dagen och pappa berättar att han tyvärr har vart med om en trafikolycka. "Han omkom omedelbart", jag kan fortfarande höra orden och tonläget på pappas röst. Jacob dog på sin 20årsdag och även hans bästa kompis Anders omkom som satt i samma bil den natten.

Don´t drink and drive

Alla har hört det men inte alla lyssnar på budskapet. Sätt dej aldrig i en bil där föraren har druckit. Säg ifrån om du ser någon som är på väg att ta bilen onykter. Och sätt dej aldrig själv bakom ratten full.

2 kommentarer:

jannice lindell sa...

Du använder rätta ord!! Alla borde se en film som jag hittade på youtube som ligger några veckor tillbaka i min blog. Den är hemsk. Jag kan inte se den utan att fälla tårar!!! Hört talas om din kusin. Så hemskt!

Ebba Börjesson sa...

Jag var så liten när det hände, att jag inte riktigt fattade det... men det är sorgligt :(