onsdag 6 oktober 2010

Jobb, jobb och träning

En superkul nyhet. På  fredag ska jag på arbetsintervju! Återkommer om hur de går senare men jag är riktigt glad bara över att åka dit.

Jag har ju tröttnat på att vara hemma och de har jag märkt inte är så populärt att säga hur som helst.
Vissa kopplar ihop de med att jag inte skulle tycka om Snigel men de har ju inte alls med saken att göra.
Dom som känner mej förstår och dom andra skiter jag i.
Den äldre generationen förstår inte att pappor kan vara hemma tror jag, de finns inte i tankesystemet. Förr fanns det inget alternativ så dom kanske är avundsjuka att de går att göra annorlunda nu.
En liten gissning bara.

Har precis gjort klart ett litet jobb, ett badrum. Har hållt på när jag haft barnvakt så de har tagit två veckor men renoveringen har hållt på där i ett helt år pga fuktskador så de gjorde nog inte alltför mycket ;) Men nu kan dom snart inviga!

Måste också skryta lite om att jag avanserat i boxningen till elitgruppen. De är den bästa gruppen, dom som tävlar och så. I måndags va ja med för förstå gången och boxades på riktigt i ringen men handskar och huvudskydd. Så jävla roligt så jag blir helt lyrisk när jag kommer hem. Andreas säger att de tindrar i ögon efter varje träning. Jag får passa mej så han inte börjar tro att jag är ute och vänstrar.... :)
Ne men helt otroligt kul, jag minns inte att jag tyckte brottning var så här kul nån gång men de gjorde jag säkert från början.

Öjda Öjda

1 kommentar:

jannice lindell sa...

Lycka till med jobbinterjuven å jag hoppas du får napp!! Berätta mer sen :) Ja,vi tänkte fråga dig om du ville kakla badrummet. Men vi har inte hjärtan att göra de eftersom vi tror du vill å så nu.. Men vi ska fixa badrummet (har de varit snack om länge) men snart så. Kanske du vill hjälpa till sen någon gång. Jag kan vara barnvakt :) Snigel är ju så snäll så! Men vi har inte planerat så mycket mer om badrummet. Blir väl lite senare kanske.. I sommar eller något. Man får se. Hehe. Nej,precis. Den äldre generationen (vissa) tycker de är konstigt att pappan måste vara hemma medans jag tycker att de är helt normalt. De tycker heller inte männen ska stå vid spisen,städa och sköta hussysslorna inne.. Vilket jag inte kan fatta hur osv... Vi lever på 2000-talet nu... De är skilland de! Kram