torsdag 28 oktober 2010

Lerig Jakt

Snigel åkte vagn och gnagde på den

Jag har beställt ett rådjur, eller iallafall lagt in ett önskemål. Finns inte allför många tillfällen att ut jaga när man har en liten knodd. Men idag har vi vart ut och försökt fått tag på ett, tyvärr sprang dom åt fel håll in på annans mark. Jag hade Snigel i bärselen och så gick vi och mota rådjuren och de va då jag fick mina stövlar så leriga. De var jobbigt att gå över gärdena och vara så lerig, flera kilo lera plus Snigel också att bära på.
Ett helt träningspass.
Förhoppningsvis kommer de fler chanser snart som ger resultat  : ) Jag har beställt böcker till jägarexamen som nog kommer i nästa vecka. Nu ska de bli lite allvar av alla funderingar. Planerar att skriva provet i början på nästa år, mars kanske.

Han somnar alltid i bärselen i naturen, även på jakt

Efter en tripp på ett gärde

Litet besök hos mamma hann vi också med

Snigel

1 kommentar:

jannice lindell sa...

Nej,vilka söta bilder på lilla Mattias!! Så söt när han sover med. Dom verkar sova bäst ute i friska luften å de är ju helt underbart att vara utomhus=) När kan du ses isf? Jag jobbar ons,tors och sön natt! KRAM