tisdag 19 oktober 2010

En veckas tystnad

Över en vecka har passerat utan att jag skrivit ett inlägg. Jag har haft riktigt fullt upp och när jag haft en stund över har jag inte alls haft lust att sätta mej vid datorn. Så våran dator har inte använts av varken mej eller A på en vecka. De var nog första gången sen vi köpte den troligtvis.

Jag vill ge mejsjälv ett stort GRATTIS som fick jobbet jag skrev om tidigare. 15 november börjar jag jobba i Märsta och A blir hemma med Snigel istället. Ska bli väldigt roligt men antagligen väldigt jobbigt också de första veckorna eftersom de var så länge sen jag jobbade heltid. Nu kan jag njuta av de sista vackorna hemma och de känns redan som att dagarna springer förbi.

De är något fel så jag kan inte lägga ut några bilder, jag hoppas de fungerar igen nästa gång. Förra veckan började älgjakten som jag växt upp med och tycker är kul. Jag var med 3 dagar när de fanns barnvakt till Snigel och satt med A på pass. Vi fick se en älgtjur på 30 meter vilket va väldigt skoj men de fanns ingen chans att skjuta dock. Förhoppningsvis får ja barnvakt på söndag också när de ska jagas igen. De blir en liten påfyllning av kött i frysen och de är otroligt gott. 
Älg, rådjur och kyckling de är mina favoriter, vad eller vilka är din

2 kommentarer:

jannice lindell sa...

Kul att du är tillbaka.. Jag har saknat dig:) kul med älgjakt. Mums med kött. Vi borde ha någon middag eller någon snart:) grattis till jobbet gumman. Vad kul att du har fått jobb. Vad är de för jobb?? :)

Ebba Börjesson sa...

ja, kött är himla gott! vi håller på och lägger in älghjärta :D men jag tänker inte skriva nå mer om mat för jag håller igen lite just nu... det är mycke tävlingar på gång. helsingborg, norge och mälarcupen, tre helger i rad:D
haha, kram sis