tisdag 26 oktober 2010

Utelåsta och nerkylda

Varmt i huset ska de vara. Jag hade problem med de innan jag satte in pelletsbrännarn och då hade jag bara ett elelement i ett rum. När ja vakna på morgonen var de mellan 11-16 grader. Fy fan va kallt de va, men värst va de när man skulle duscha. Varmt vatten fanns de men före och efter ducshen va de så kallt så jag trodde ja skulle behöva amputera.
Nu har de hänt igen. Vi struntade i att elda en kväll och tänkte att de inte hinner bli så kallt till dagen efter. Men när vi skulle hem och elda på eftermiddagen dagen efter så hade vi ingen hemnyckel. Den var helt borta och tyvärr var den inlåst hos ett par som inte var hemma. Alltså, våran nyckel var inlåst i någon annans hus. Vi visste inte när de skulle komma hem eller om de skulle komma hem över huvud taget den dagen. Planer på att slå sönder en fönsterruta började ta form eller på annat sätt ta sej in i huset försökte vi komma på. Till slut vid 9 på kvällen kom de hem, precis innan vi slog sönder nån ruta och straxt efter halv 10 kom vi in i vårt hem igen. 12 grader hade de hunnit sjunka till inne.
Den kvällen användes duschen inte alls och Snigel fick ha ytterkläderna på sej ett bra tag inne också.

Nu har vi varmt igen och mys med tända ljus. Jag tror vi har förbrukat 500 värmeljus den senaste månaden ungefär. De är så himla mysigt med ljus. Å snart är de jul, då får man ha ljus dygnet runt.
Vinterdäcken satte jag på bilen idag så nu kan man ut och åka igen. Jag är sugen på en tripp till Uppsala och hälsa på min vän Yx. Var ett tag sen vi träffades och så skulle jag vilja handla lite på IKEA. Värmeljus bland annat =)

1 kommentar:

Ebba Börjesson sa...

Men usch!! Det är så jobbigt när det är kallt tycker jag. Tur att dom kom hem till slut då :D