söndag 31 oktober 2010

Halloween Knytis & Snigelskada

Denna helg har det varit halloween, en ny tradition i Sverige som smält in i många hushåll. I det gröna huset i Heby finns det ingen sån tradition men det är ändå lite kul att se hur andra firar. När jag var och hälsade på mamma på jobbet i fredags såg hon ut som på belderna nedan : ) De flesta på hennes jobb hade klätt upp/ut sej och det var väldigt roligt att se vilken fantasi folk har. En kvinna hade ett halsband med avklippta fingrar på. Såg faktiskt fruktansvärt verkligt ut. Det var gjort av små avklippta korvar som hon klistrat på lösnaglar på.

Nu i helgen var en av våra årliga traditioner, Knytis i Jugansbo bygdegård. Vid 7 igår var vi på plats med våra räksnittar och salamibaguetter (även lite drickbart så klart) Medan vi åt uppträdde en stand up komiker som var fantastiskt bra, jag skrattade så jag fick ont i både mage och käkmuskler. Bengt Erlandsson heter komikern, bor nu i Hedemora men är uppväxt i Jugansbo. Han drog många historier om människor från trakten och de blev extra roligt när man vet vilka han prata om.
Efter maten dukades borden undan och dansmusiken sattes igång. Otroligt roligt hade vi och kom inte hem förrän straxt före 3, vilket jag tycker är sent som småbarnsförälder. Har inte varit uppe så länge sen vi var på BB. Och det kommer nog dröja länge innan nästa gång det händer för jag är en kvällstrött människa.
Ibland är det iaf väldigt skoj att träffa folk och jag skulle tyckta de va himla kul med en maskerad snart. Har tänkt på nått sånt länge men de är inte alltför många som tar en sån grej på allvar och klär ut sej ordentligt. Få se om man hittar på nån bra idé, då kanske de blir lite utklödningsparty : )







Snigel har ramlat omkull och här syns blåmärket bra på näsan


Snigel med sin farmor i bakgrunden.


2 kommentarer:

Ebba Börjesson sa...

Jag såg dig aldrig, men mamma sa att vi mötte dig på väg ut från Heby. Du skulle väl till Sala då antar jag... jag var iaf på väg till Norge då, fast de visste du ju redan... :D det kommeer i tidningen på onsdag skulle jag väl tro. Kram

jannice lindell sa...

Ja visste inte ens att de var denna helg så jag vart rädd när jag åkte buss in mot uppsala för att festa med jobbet,hehe. men de va kul!!! jag e inte mkt för denna tratition heller..=) hoppas helgen var rolig för er!!!!!!!!!