onsdag 27 oktober 2010

Min Syster Ebba

Har varit och hälsat på syster Ebba idag. Hon hade lite duplo som Snigel fick låna och leka med, himla skoj. Jag hade glömt min jacka sist jag var där så den tog jag med nu. Tur för de börjar vekligen behövas.

Syster är en klippa med bäbisar, hon har vart barnvakt flera gånger åt Snigel redan och de går alltid finfint. En del lämnar tillbaka S till mej så fort han börjar gny minsta lilla men Sis hon kämpar på och vaggar, leker, matar eller bär. Jag tror de är väldigt ovanligt vid 15 år eftersom vuxna som har egna barn inte vet va dom ska göra ibland. Sis du är grym helt enkelt!

 Hon är ju en brottare Ebba, som just nu är inne i en intensiv tävlingsmånad. Förra helgen va hon till skåne, nästa ska hon till Norge och helgen efter de är de en jättestor tävling i Västerås. Då hoppas jag att ja kan åka dit och titta för när de är så mycket tävlingar långt bort så blir de svårt att åka och kolla.
De är kul att kolla på brottning, en sport man förstår sej på. De tråkiga är bara all väntetid som finns på alla tävlingar.
Men 6-7 november är det Lilla Mälarcupen i Bombadier Arena, matchstart klockan 09.00. Brukar vara 7 brottarmattor har jag för mej så de är mycket folk och väldigt mycke matcher. Å gratis inträde är de alltid på brottartävlingar.
Ebba tävlar för Östervåla AK sen 1 1/2 år ungefär tillbaka. Innan dess var det Heby BK men där fanns varken tränare eller sparring överhuvudtaget, de fanns inget annat alternativ än klubbyte.

Ja de var gratisreklamen för brottning de : )

Nästa vecka väntar 15års kalas för syster och jag läste hennes önskelista idag. Jag har köpt en liten grej men de ska bli nått mer, ska bara fundera lite

Hon är helt sålt på den här bok och film triologin om Twilight. De är precis som jag blev för Harry Potter när dom böckerna kom ut. Jag tycker ju förstås fortfarande att Harry Potter är grym, vilket ja tror är rätt barnsligt om jag frågar jämnårigt, men sån är ju jag. Så jag tror nog jag ska läsa den här twilight serien helt enkelt så får vi se vad jag tycker. Ebba, är de nå böcker som du har kanske?

1 kommentar:

Ebba Börjesson sa...

Jag tycker det är så himla kul å leka med dom, både Lucas och Matias är mina favoriter! Fast jag måste byta lakan, har inte hunnit det än. Blir innan födelsedan i.a.f. Haha:D
Och det var roligt med lite läsning om mig själv <3 hälit med lite reklam oxå, haha. Kraaaaam på dig sis <3333