lördag 20 november 2010

En låååång promenad

I förmiddags var det dags för älgjakt igen och jag ville så klart vara med. Jag kände att jag ville ha lite motion så jag gick med hundförarn Börje, också min svärfar, (fult ord de där tycker jag, svärfar!) I alla fall så gick vi och spåra och de va ca 10 cm tjockt snötäcke. De vart otroligt jobbigt att gå och hänga med för att hunden snabbar på takten en del. I två och en halv timme gick vi snabbt genom skogen och jag trodde nästan att jag skulle stupa. Älgarna vann idag men jag fick en rejäl promenad och mycket frisk luft, precis vad jag behövde. Det blir inte så mycket av den friska luften när det är vinter och man jobbar för de är mörkt både när man åker och kommer hem. De kommer nog bli mycket skogspromenader på helgerna nu alltså : )
Men imorn blir det nog vila för annars tror jag benen ramlar av!

Nu fattas det bara ett "gonatt dagboken" ; )

2 kommentarer:

Victoria sa...

Åh vad härligt att göra något man tycker är kul och samtidigt få sig lite motion :) Bättre lycka nästa gång :)
Jätteroligt att läsa om att du trivs med arbetet. Det är så himla guld värt att trivas på arbetet. Det har jag märkt nu iaf. De mil jag åker varje morgon (dock väldigt mycket mindre mil än vad du åker) spelar ingen roll. För jag trivs med mitt jobb nu och det trodde jag aldrig att jag skulle hitta något som jag skulle trivas med :)

Ha det så bra, kraam

Ebba Börjesson sa...

Håller med Victoria, det är kul att du trivs med jobbet! Filmen vi gör blir mest som en trailer... men det är himla roligt att göra iaf :D Så vem vet, den kanske kommer på TV nån gång, haha! :D Kolla på den här "trailern" som mina kompisar har gjort :D http://www.youtube.com/watch?v=57evTbpA1pM