lördag 13 november 2010

Min stora sorg

Jag kom på någon dag efter att snön föll tjock över Sverige att troligtvis är svampsäsongen över. Om de inte töar fort nu och trattkantarellerna på nått vis skulle klara sej. Jag hoppas på ett mirakel för jag vill verkligen ha mycket mer svamp i frysen. Jag fick riktig ångest över att jag inte fyllt den mer. Men de brukar gå att plocka så länge, jag tror förra året plockade vi fram till nyår eller så. De mesta vi plockat hittills har vi ätit upp för de är ju faktiskt allra godast med färsk svamp. Nån enstaka påse har vi så i värsta fall får de duga. De är min stora sorg just nu.

2 kommentarer:

jannice lindell sa...

Tråkigt! Jag fick inte mig tiden att ut o plocka =(

Victoria sa...

Ja jag tänkte att nu jäklar ska jag försöka mig på bloggandet igen, bloggar så ofta jag kan och jag ska bli bättre på att kommentera ;)
Ja visst, jag har hela tiden undrat hur dom kan gå ner utan att göra ett smack. Nu ska jag försöka ta maten på lite större allvar och börja motionera :) Vem vill inte leva ett hälsosammare liv:) Det är väl så helt enkelt att vi som inte tappar vikten utan att göra något har fått chansen att veta att vi lever :) :P Att man måste kämpa för att nå dit man vill, det var nog nyttigt för mig att få veta tror jag. För nu får jag sätta min självdiciplin på prov :)
Börjar du jobba imorgon nu då? :)

Hälsa familjen, kram