torsdag 4 november 2010

The Twilight saga

Jag har skrivit tidigare om att jag har börjat fått läslusten tillbaka och att jag funderade på att läsa Twilight, böckerna som tog världen med storm. Jag har inte haft koll på de alls måste jag säga. De var när filmerna började komma ut som min syster Ebba började prata om dom. Hon var helt såld och jag visste ingenting.
Fjärde och sista filmen kommer ut på bio i två delar och den första inte förrän om ett år, så jag har gott om tid att bara läsa böckerna.

Nu va de så att jag råkade hamna i en butik med billiga böcker igår. Då kände jag att det var dags att köpa nått läsbart och jag började leta runt. På fantasy avdelningen hittade jag The Twilight Saga till ett riktigt bra pris och jag kunde inte låta bli. Jag åkte hem med alla fyra böckerna, nöjd och glad : )

Igår kväll när jag gick och la mej slog jag upp första sidan och började läsa...... och jag kunde inte sluta!
Jag tänkte efter en timme att jag måste sova så jag orkar upp när Snigel vaknar. men icke.
När klockan slog över till midnatt tvingade jag mej att lägga ifrån mej boken och försöka sova. 
Nu, inte ens ett dygn senare har jag läst ut första boken i serien och jag är också helt såld!

Jag var helt såld för Harry Potter när dom böckerna kom, likaså Triologin om Eragorn och när jag läste Sagan om Ringen. Men jag har inte sträckläst en bok på de här viset förut. Varje litet ögonblick under hela dagen har jag satt mej med boken.
Målgruppen är betydligt yngre än mej men jag äer ju som sagt stolt över mitt barnasinne. Ebba hade helt rätt om dessa böcker. Gillar man fantasy så ska man absolut läsa dessa.

Förhoppningsvis kan jag hålla mej bättre med de tre återstående böckerna.
Eller så ska jag kanske kasta mej in i nästa bok redan nu!

1 kommentar:

Ebba Börjesson sa...

Haha, precis som jag sa! Det förvånar mig inte att du tycker att dom är så bra :D Och dessutom är de dom enda böckerna jag känner att jag kan ha lust att läsa om flera gånger. Men jag var tvungen att sluta ett tag, för dom gick liksom före läxor och allt, haha. När du läst klart dom har jag ett till tips, eller två förresten. Bree Tanners andra liv, en bok med samma handling som 3:an, fast sedd från en annan parsons vinkel... typ, den är ganska kort, ungefäär 150 sidor. Och Genom dina ögon, också fantasy, men fristående från Twilight. Ses idag sis, kraaaam :D