söndag 20 februari 2011

Emma funderar

Geisha och polkaglass var otroligt gott. Det är ett sjukt bra grundrecept som man kan smaksätta med de man gillar mest. Jessica grävde runt i fantasin och gjorde som sagt Geisha och Polka. Alltså de var två olika glassar så ni inte tror att de var alla smaker i samma glass. Jag har haft planer på att göra en med bumlingar, dom här hårda godisarna som finns i massa olika smaker, men dom fanns inte på ica i Heby. De lär ju bli väldigt många smaker man provar på i sommar! Garanti

Nu ska jag se imorn om de finns nån motivation att köra på lite till. Jag hoppas de för jag vill ju ner dom där sista kilona och de är faktiskt bara 4 kvar. Jag börjar kunna se målet framför mej. Fast ärligt talat så har jag inte sen jag gick ner i januari haft nå behov av att de ska gå snabbt. De får bli när de blir, skönt att känna så för de var jobbigt innan jag tog tag i de. Ja de var inblicken i min tankeverksamhet.

Nu ska jag kolla runt lite på nätet efter en cykel, vi ska köpa en till mej snart! Men den lär vara användbar på flera sätt för jag vill kunna träningscykla snabbt men samtidigt lär jag ha pakethållare för annars kan jag inte cykla med Snigel. Så det blir nog nått mittemellan ingen värsting men ändå duglig och bekväm att cykla några mil. Emma längtar!

Jag tänkte på nått annat här idag, man har rätt mycket saker i förråden som man borde sälja bort. Vi har nog säkert 30 hållare till värmeljus. (inte överdrivet antal!) och man använder bara som som är finast eller om det är flera som är lika och pasar ihop. Då står mina Ittalalycktor i skrubben och dom är ju ändå fina. Och nere i källaren står en hel garderob med blomkrukor, skulle gissa att det är 40-50 stycken och om jag räknar snabbt så tror ja vi har 6 levande växter hemma hos oss.
Bara där har man ju nästan 100 onödiga prylar
Är det bara vi..........

3 kommentarer:

jannice lindell sa...

å,skulle med behöva kolla efter en cykel,men ska nog lugna mig :) jag ska bo hos syrran o hennes familj för tillfället tills jag hittar något.. skulle bott hos mamma o pappa men jag tycker de är för långt fråån stan ;) haha å de gick bra med syrran att ja bodde där så de va kul! kommer ha william till en början när jag är ledig ifrån jobbet å de blir nog bra =) Flyttar inom kort..

Mamma sa...

Tyvärr Emma så har nog alla en massa skrot så man får inte så mycket för de. Du får göra som mej och ha tjejfest med paket... eller vinst på tävlingar...

Ebba Börjesson sa...

Jarå, klart jag ska visa hur man gör sis. Jag höll på en evighet själv faktiskt, kanske man inte tror, haha ;) Glassen lät himla god oxå, är gärna med och exprimenterar någon gång! Kraaaam <3