lördag 19 februari 2011

Schitzofren

Jag hade tappat motivationen för att äta ordentligt men så kom den helt plötsligt tillbaka i tisdags : ) Jag har vart och simmat 1 km och idag har jag vart till modern och cyklat. Ska ju bland annat cykla 13 km på Läderloppet så jag tänkte att jag lär börja lite smått. Mamma hade provat två gånger redan så jag hade press på mej. Hon cyklade båda gångerna under 30 minuter så jag kände press att inte vara sämre. Jag cyklade på 23.5 minuter och är nu helt stum i benen, men jag klarade de. 
Mamma är ju som sagt en springmänniska och jag är en cykelmänniska. När det blir lite mer vår i luften blir det milen titt som tätt uppe i spåret hoppas jag på. Jag ska träna upp mitt spring så jag kan hänga på mamma. Hon är en riktig hejare på att springa men det sitter vell i benmärgen efter sjukt många fotbollssäsonger. 

Sen tror jag att jag vet en till som vill ha sällskap i spåret, stämmer de?
Men den flickan springer milen på mindre än 45 minuter!!! Typ 30 minuter snabbare än jag. 

Jag hade gått ner 0,3 kilo föresten, inget direkt att skryta med MEN tänk på att det är 1 1/2 stor chokladkaka. När jag tänker så känns de bättre. Ikväll blir det fusk med godis igen för vi ska på Sällskapsspels kväll hos Jessica och Markus. Det går rykten om att hon har gjort glass med polkagris och geisha choklad. Spännande!

Trevlig kväll gott folk.  

2 kommentarer:

Mamma sa...

Nu ska vi inte överdriva mitt springande men jag tycker det är kul att springa om jag måste välja mellan cykla och springa...

Jessica sa...

cyklade du 13 km på 23 min kvinna??? jäklar!! och om du nu menar mig så vill jag absolut ha sällskap i spåret!:)
och du ryktena stämmer.. tror fan det att andreas inte kunde hålla det hemligt:)ses om några timmar!