måndag 7 februari 2011

Fiskgryta

Jag har gjort fiskgryta idag. Jag hann inte se tipsen innan jag satte igång men jag ska ju göra fisk en gång i veckan nu så jag hinner nog med dom också : )
Kollade runt lite på nätet men jag hittade inget jag fastande för så jag blandade några recept så de vart många goda ingredienser.
Det vart en gryta med torsk, räkor, saffran, lök, grädde, oliver, vitt vin, vitlök, champinjoner, salt peppar och en buljongtärning. Det vart supergott! Jag tog ingen blid för de ser aldrig bra ut med en soppa på bild om man inte lägger i nå gröna blad eller nått.. Bara gult och soppigt.
Jag har aldrig lagat mat med saffran förut, har trott att de skulle smaka konstigt, men de passar ju i mat. Så det blir fler gånger. (om Andreas tycker de är gott också så blir det snart.. )
Nu har jag en vecka att planera nästa fiskmiddag. Fler tips skadar inte : )

1 kommentar:

Mamma sa...

Jo det lät ju gott när du åt medans vi prata i telefon. Fisk är ju så himla bra mat för det går typ inte att misslyckas med. Soppa, gryta och i ugn med lite av det man har hemma funkar ju alltid. Lycka till med fiskmenyn.