söndag 13 februari 2011

Läderloppet

Ja då är man anmäld till Läderloppet som går av stapeln den 4e juni. Träningen kommer att komma igång mer och mer ju närmare vi kommer detta datum. Läderloppet är ett triatlon och parlopp som jag ska köra med lilla mamma. I första delen av loppet cycklar man 13 km, andra paddla kanot 2 km och till sist springa mellan 10-12 km (det stod lite olika på hemsidan så jag vet inte riktigt exakt.)
Cyklingen har jag inga problem med de blir man inte så trött av om man har en hyfsad cykel och inte stressar upp sej och spänner sej för mycket bara för att det är tävling. Kanot är inte heller så krångligt förutom styrningen som jag ska ta hand om så vi ska öva lite innan. Till sist springning som är min svagaste gren men däremot mammas starkaste så hon får skrika fart på mej helt enkelt. Jag ska löpträna mycket mer än jag brukar göra så ornar nog det sej. De är ju så svinbra spår uppe vid skidstugan här i Heby.
Jag längtar till det är dags!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Ja du Emma, vad har vi gett oss in på...

Victoria sa...

Som jag sa till din mamma så är jag grymt impad att ni klarar av det :) Jag skulle aldrig klara det, HEJA HEJA! :D

Kram