fredag 11 februari 2011

Testing testing

Saffranscheesecaken som jag skrivit om förut från Linneas skafferi har jag gjort lite andra varianter på. Det vart storbakning här för det vart 5 olika smaksättningar. : ) Bäst att ta i när man ändå ska göra nått! Jag gjorde de som en glass istället för cheesecake så ingen digistivebotten alltså.
Dessa smaker blev det

Viol
Nougat
Dajm+Marsmallows
Orginal utan saffran alltså
Lime+Honung

Vi hade provsmakning igår eftersom jag inte hade en aning om hur det skulle kunna smaka så vågade jag inte bjuda någon på det. Violen vart inge bra för den tyckte vi båda smakade tvättmedel eller nått. Jag som hade hoppats på den. Nougaten var god smak men den skar sej lite med glassen så om man ska göra den igen så lär man hacka bitar istället för som jag gjorde smälta den och röra ihop helt. Orginalet var himla gott så den åt jag upp: )
Lime råkade jag ha i alldeles för mycket men med lite lagom limesmak blir den nog väldigt god. Och Andreas favorit var dajmen. Så på lördag när vi har gäster blir det nog antingen nougat med bitar eller dajm.

1 kommentar:

jannice lindell sa...

å gott de lät med dajm i.. har du receot?