söndag 13 februari 2011

New testing again

Jag skrev förut att man måste ha motivation för att gå ner i vikt och de stämmer absolut. För jag har inte haft nån motivation och jag har hellre ätit en godisbit eller en kaka så då kände jag att man inte kan vara totalt strikt tills man har tappat alla kilon.
Nu har det varit lugnt på den fronten i ett par veckor och jag tror det blir ett par veckor till. De tre första veckorna i mars blir det till igen.
Så igår gjorde vi glass igen och nu blev det ytterligare två nya smaker : ) De är ju så skoj att prova.  En med
Werters orginal och en med Marianne (såna mint med choklad i mitten)  De vart så jävla gott om jag får säga det själv. Orginalreceptet med saffran finns här. Jag har tagit bort kexen så det bara blir en glass och testat med massor av olika smaker. Werters orginal var min favorit helt klart, en krämig glass med werters smak. Tänk er de en varm dag i sommar!

Ja mitt mål är att ha gått ner helt i vikt till Snigel fyller 1 år, så jag har drygt 3 månader på mej. De känns länge men när det gäller vikt är det inte lång til alls. Jag kan inte räkna med att det går lika bra nästa gång jag kör på ordentligt med försöken. Januari var en riktigt bra månad och 5 kilo försvann men viljan lär finnas också. Jag längtar så fruktansvärt till våren så jag kan börja cykla. De är ett av mina stora intressen.
Ingen annan som längtar till våren va...........

1 kommentar:

Mamma sa...

Den med Mariannekarameller var riktigt fin.